15 Eylül 2014 Pazartesi

PORTEKİZ 2

Lizbon da 2. günü Sintra ve Cascais e ayırdık.Havaalanına en yakın istasyon Oriente taxi ile Oriente ye gidip günlük Viagem adı verilen metro,tren,asansör ,otobüs ve tramvayda geçen karttan satın aldık.7 Euro ödüyorsunuz.
Oriente tren istasyonundan her 10 dk. da bir kalkan Melacais trenine binip Cacem durağında inip buradan çok sık geçen Sintra trenine biniyorsunuz.40 dk. süren yolculuk  oldukça zevkli  Benfica Stadyumu'ndan geçiyorsunuz.
Son durakta indikten sonra 434 Nolu otobüse 5 Euro vererek Sintra Sarayı na çıkıyorsunuz.Uzun bir bilet kuyruğundan sonra 14 Euro vererek içeri giriyoruz.
Dönüşte otobüse binmek yerine yokuş aşağı kaleye giden daracık patika yoldan inerseniz şahane manzaralara tanık olacaksınız.
Sintra Kalesi
Sintra istasyonundan önünden Cabo da Roca ve Cascais e giden otobüsler kalkıyor.İkinci durağımız Cabo da Roca Avrupa nın en batı ucu olma özelliği taşıyor.
Cabo da Roca feneri
Sonraki durak bir sahil kasabası olan Cascais biz çok beğendik burada kalmak çok avantajlı gündüz denize girip gece eğlencenin dibine vurabilirsiniz.
Plajlar harika restoranlarını çok beğendik.
Akşam olunca trene atlayıp Cais do Sodre durağında inip hemen karşısındaki Time Out adlı mekana geçtik.
Ayaküstü bir şeyler atıştırabileceğimiz trend bir mekan şehrin nabzını tutuyor.
Burdan ayrılıp Oriente durağının karşısındaki Vasco da Gama shopping center a gidiyoruz.
Portugalia da bir yemek molası veriyoruz.Biftekli sandwichi ve Sagres bira en favori menüsü.
Alt katındaki Continente marketten ucuz bira, çikolata ve sandwich çeşitlerinden satın alabilirsiniz.
Lizbon da hava sıcaklığı Eylül ayında 25 derece civarı ve havada nem yok çok rahat yürüyorsunuz akşamları biraz serin oluyor yanınıza bir ceket ve yağmurlukları almayı ihmal etmeyin çünkü biz de 3. gün yağmurdan nasibimizi aldık.